اداره بازنشستگی دانشگاه با هدف صیانت از منزلت، کرامت و رفاه اعضای بازنشسته کارکنان، مأموریت دارد تا با بهرهگیری از ظرفیتهای دانشگاه و در چارچوب سیاستهای مصوب، خدمات جامع حمایتی، مشاورهای، فرهنگی و رفاهی را بهگونهای ارائه نماید که ضمن ارتقاء کیفیت زندگی در دوران بازنشستگی، زمینه استمرار ارتباط مؤثر و بهرهمندی از تجربیات ارزشمند این عزیزان در مسیر تعالی علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه فراهم گردد.
اهم وظایف این اداره بشرح ذیل می باشد :
- بررسی مدارک و سوابق مربوط به بازنشستگی کارکنان
- برقراری حقوق و مزایای بازنشستگی بر اساس قوانین و مقررات استخدامی
- پاسخ به نامه های ارجاعی از دیوان عدالت اداری، هیات تخلفات اداری
- مکاتبه با سازمانهای ذیربط در رابطه با از کارافتادگی و جانبازی
- بررسی و مطالعه قوانین و مقررات بازنشستگی